Förfäder

Tror det var Ingrid som skrev om sin svärmor på sin sida. Då började jag tänka lite på min släkt.

Farmor och farfar har jag träffat men jag var så liten att jag inte kommer ihåg dom, de dog 1962 båda två





Det är nog den bilden jag har av dem.
Kusin hustru har du några andra bilder på dom?????


Sedan min morfar har jag också träffat men kommer inte heller ihåg, han dog 1960




Det är jag som sitter i pappas knä och min morfar längst till höger.
Så ni förstår att jag inte kommer ihåg honom.

Mormor kommer jag mycket väl ihåg , hon dog när jag var vuxen




Just nu så hittade jag en bild på henne och morfar och deras son Sylve. Mormor är född i etelhem på Gotland så det finns rötter här med.

Mormor dog på 80 talet.



Kusiner har jag så det räcker till men tyvärr så träffar jag inte alla så ofta jag skulle vilja. Dom bor på fastlandet, men någon gång ska det bli av.



Pappa dog 1982 , mamma lever fortfarande och är nu 76 år




när mamma och pappa var unga.

Syskon har jag inga, det kan jag sakna ibland faktiskt.



Idag snöar det som vanligt och här sitter jag. Vill inte gå ut i det här vädret.
Ha en fin dag alla som läser och kommenterar.






Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej Ingmarie!

Kul att läsa om din släkt. Jag kommer inte ihåg någon av mina gammelföräldrar. Både farfar och morfar var döda när jag föddes och mormor och farmor dog när jag var riktigt liten. Det är lite synd att man aldrig fick träffa dem och inte har några minnen av dem.

Ha det så gott där i Roma!

Kram Ingrid

2010-01-04 @ 13:45:21
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Ia

Visst är det spännande med släkthistoria?!



Själv har jag en hle kartong bredvid mig på golvet som jag ska gå igenom och skanna in...sen kan det nog bli nån form av ordning på släkten ;)

2010-01-04 @ 14:24:15
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Siv

Du glömmer väl inte mig? :)

Ja det är sant, släktforskning är spännande.

Mina farföräldrar gick bort innan jag föddes men mina morföräldrar har jag fina minnen av, mormor gick bort 1971 och morfar 1975. Min pappa gick bort 1977 endast 65 år men mamma fick ett långt liv. Hon gick bort 2006 och hon blev 93 år.

Kram S

2010-01-04 @ 20:34:35
Postat av: Siv-Britt

Vissa saker minns man långt tillbka. Jag bodde med mina farföräldrar en del som barn, de dog 58, då var jag 6 år, men har bra minne av dom ändå. De dog med 20 dagar emellan. Mormor dog 66. Mina föräldrar alldeles för tidigt också.

Tack för brev idag!!

Kram

2010-01-04 @ 23:20:15
Postat av: Siv

Glömde säga att jag har min fina lilla svärmor kvar, fyller 90 år i april. Min svärfar träffade jag aldrig, han gick bort redan 1952. Sedan har jag en moster, 93 år, och en morbror 89 år (och hans fru 80 år) kvar i livet. Kram

2010-01-05 @ 04:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0