Måndags rapport från ön

Här kommer ett litet livstecken från mig. Nu ska vi se vad som hänt i helgen.
Fredagen kom med strålande solsken och maken var ledig...jippppi.

Vi åkte in på kvällen till stan och gick på restaurang och åt en god middag





efter middagen gick vi på en bra bio





Det var en helt klart sevärd film.



Lördagen åkte vi först till



Där var det marknad som det brukar en gång om året. Vädret var fint och jag träffade mycket trevligt folk. Sedan åkte vi vidare till




Mitt ex fyllde år så vi tog en tur dit , fick ju träffa min son samtidigt. Vi var där några timmar. Vi köpte en hund ihop för 9 år sedan och här kommer en bild på honom. Han bor kvar hos mitt ex.




en blandning mellan kelpie/bordercollie.
Jag tog honom som vanligt på en promenad.


Efter det så åkte vi vidare hem till




Efter det var det dags för middag och annat lite av varje.
 Såg "Här är ditt liv" med Mikael Persbrandt. Programmet var sevärt men jag tycker ju att Lasse Holmqvist gjorde ett bättre program än Oldsberg.


Söndagen tillbringade jag att städa hela huset så nu kan man bo här igen. Nej så farligt var det inte men jag tycker om att ha rent och snyggt omkring mig.
På söndags kvällen så vi en deckare som utspelade sig på gotland. Jag tyckte den var verkligen dålig. Tycker inte om hennes böcker heller.

Alice har börjat att löpa så nu ska det bli valpar. Vi är ju bara fodervärd åt henne så det är uppfödaren som sköter allt sådant. Hon bor här tills det är dags för valning sedan är hon borta i två månader. Från april nästa år när hon fyllt 5 år är hon våran.

Ja det var väl lite vad som har hänt den här helgen. Idag måndag så strålar solen igen men det är dock lite kyligt ute. Men jag har plockat smultron och jordgubbar så det var så smaskigt så.

Ibland när jag har skrivit fel och sett det och ska gå in och rätta så vill den inte ta emot det eller att det tar lång tid innan man kan se det man har rättat.

Ja det blev en hel del gjort i helgen.

Ha en bra vecka alla och kommentera vad ni just har läst.


Kommentarer
Postat av: Ia

Jag kan till viss del hålla med om att deckaren inte var nåt vidare men mest beror det nog på att jag för egen del är ett riktigt fan av Jungstedts böcker och tyckte de gjort om fel saker...men, annars helt okej! Dubbningen är ju nåt vi inte är vana vid men det är ju en tysk produktion ;)

2009-09-14 @ 10:36:29
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0