Guld

Ja det är nog guld i detta så dyrt som det är, 35 kr per påse





I dagens Gotlands magasin står det att äntligen blir saffran en riktig gotländsk krydda på riktigt.

I Barlingbo på Stafva Gård går man nu i väntans tider. 20 000 lökar från saffranskrokus är planterade och förväntas börja spira i slutet av oktober, sedan blomma och bli färdiga för skörd i november/december . Det behövs ca 140 goländska blommor för att få fram 0,5 gram. Ja guld eller inte guld så är det dyrt.


Idag fyller min vovve Panzy 4 år. Grattis till dig min vovve

Är det någon som vill förbärma sig över mig och hjälpa mig med att dekorera min blogg. Jag läser och läser men fattar ingenting.



Svar till Siv-Britt  till musinlägget : Vi har inga katter kvar inte haft på flera år. Hundarna kommer inte in där vi har råttgiftet och skulle dom det så kan dom inte klättra upp till taket där det ligger. Roligt att du kommenterar.


Kommentarer
Postat av: Lillemor

En himla god onsdag till dig!



Här är det sol och underbart idag!

Jaa du.. saffran är då väldigt dyrt, men snart så ska den ändå köpas till Lussebullebaket. Hoppas att de lyckas med skörden där på Gotland.



GRATTIS till Penzy idag! HURRA, HURRA, HURRA, HURRA!!!

kramen till dig!

2009-10-28 @ 11:24:28
URL: http://silfverstinta.blogg.se/
Postat av: Znogge

Men det var väl ovanligt dyrt? Inte brukar det kosta SÅ mycket?



Grattis till fyraåringen!

2009-10-28 @ 13:31:23
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Inger

Ja det är sanslöst dyrt...men är gott i ibland..i fiskgryta och i saffransbröd...

Grattis till din vovve...

Ha en fin dag..

2009-10-28 @ 17:43:10
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Siv

Apotekets saffran kostar 40 kr för 0,5 g.

Det blir 80.000 kr/kg.

Visst är det dyrt men det är gott.



GRATTIS till Panzy, matte får ge kramen från mig imorgon!

2009-10-28 @ 22:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0